http://pmang.sayclub.com/s4/http://pl.youtube.com/watch?v=QhkEuZnf984Na chwilę obecną ciężko mi zbyt wiele napisać na temat tej gierki, bo nie miałem okazji pograć zbyt długo, jednak muszę powiedzieć, że sposób prowadzenia postaci, animacja modeli, jak i fajerwerki graficzne, którymi jesteśmy bombardowani zaraz po wejściu do gry zrobiły na mnie spore wrażenie. Tytuł przedstawia podobny schemat rozgrywki co gra firmy Maiet, jednak wzbogacony on został o parę nowych rzeczy.
Po stworzeniu postaci program oferuje nam krótki tutorial zapoznający gracza z interfejsem gry oraz klawiszologią. Nasza postać może między innymi zrobić salto w bok, co przydaje się do unikania pocisków, skok na ścianę i odbicie się od niej parę razy, co pozwala na dotarcie do z pozoru trudno dostępnych miejsc, szybki chód, który jest rozwinięciem dasha znanego z GunZ oraz parę innych bajerów.
Załącznik:
S4_20080616_193451.jpg [ 142.01 KiB | Przeglądane 233 razy ]
W interfejsie u dołu ekranu widnieje pasek HP, którego napewno nie trzeba tłumaczyć, oraz SP odpowiadający za swego rodzaju manę/staminę. Niektóre umiejętności z których korzysta się podczas walki powodują stopniowy regres SP. Gdy zmaleje on do zera postać nie będzie w stanie wykonać salta czy biegu do momentu napełnienia się z powrotem odpowiedniej wartości. Kolejną ciekawostką jest możliwość wyboru ręki z której mamy oddawać strzały z broni. Przydatne dla osób, którym kończy się HP, zaczynają grać defensywnie i prowadzą ostrzał zza budynków. Mamy pewność, że kule nie wylądują w teksturze ściany tylko w ciele przeciwnika.
Niby nic specjalnego, ale pomysły tego rodzaju wprowadzają mały powiew świeżości oraz nieco taktyki w ten w kółko wałkowany schemat shooterów.
Załącznik:
S4_20080616_193233.jpg [ 145.84 KiB | Przeglądane 202 razy ]
Podczas korzystania z broni białej mamy możliwość zwykłego cięcia/uderzenia(w zależności od wybranej broni), wyprowadzenia drugiego ataku(który jest mocniejszą wersją tego pierwszego lecz posiada znaczne opóźnienie) lub ataku z wyskoku. Blokowania nie stwierdzono.
Załącznik:
S4_20080616_173643.jpg [ 158.62 KiB | Przeglądane 245 razy ]
W sklepie za kasę zdobytą w grze za zabitych wrogów można kupić bronie, których wybór niestety jest bardzo ograniczony, jak i nowe rodzaje włosów, twarzy, garderobę oraz skille(o których za chwilę). Pozostałych rzeczy jest dosyć duża ilość, więc w tej kwestii nie ma co narzekać. Choć niestety są to raczej ozdoby niż coś, co mogłoby się przydać na polu walki.
Postać do dyspozycji ma cztery sloty. Trzy do których możemy włożyć przedmioty zakupione w shopie, czwarty natomiast uzbraja się w nabyty skill.
To ostatnie aktywuje się danym klawiszem podczas walki, efekty będą się różnić w zależności od tego, co wybraliśmy. Możemy aktywować osłonę chroniącą nas od pocisków, uziemić na chwilę wroga co pozwoli na naładowanie go śrutem z dystansu lub przywdziać skrzydła dzięki czemu postać spadając z dużych wysokości zacznie szybować w locie. Wszystko to niemiłosiernie żre kolejne punkty SP.
Załącznik:
S4_20080616_194204.jpg [ 126.98 KiB | Przeglądane 208 razy ]
S4 League nastawiony jest na grę zespołową(jak głosi jeden ze sloganów), tak więc nie uświadczymy tutaj typowych deathmatchów. Zauważyłem jedynie dwa tryby rozgrywki:
TDMGracz po zalogowaniu się do pokoju wybiera drużynę z którą będzie walczył o zdobycie ustalonego limitu punktów. Do dyspozycji jest 1 mapa podstawowa oraz 4 niedostępne dla nowego gracza, które najprawdopodobniej odblokowuje się wraz ze wzrostem levela. Typowy TDM.
TouchdownGra na modłę amerykańskiego futbolu. Na środku mapy pojawia się piłka/robot, gracze z przeciwnych drużyn mają za zadanie przechwycić piłkę i umieścić ją w bramce rywala. Oczywiście w dopięciu tego celu pomaga nam broń palna. 2 mapy dostępne od samego początku, pozostałe 4 trzeba już samemu zapracować. Tryb żywcem zaczerpnięty z UT2k4 Bombrun.
To tyle odnośnie samej gry. W okolicach sierpnia tego roku tytuł ten zagości w europejskim serwisie
http://en.alaplaya.eu/ . Mam nadzieję, że osoby odpowiedzialne za wymienioną witrynę zdołają podołać zadaniu i wypuszczą stabilną wersję tej miodnej gry.
Czyżby pojawił się konkurent dla GunZ?