Teraz jest Śr sie 15, 2018 3:00 pm




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie 
Autor Wiadomość

Dołączył: Wt maja 25, 2010 3:14 am
Posty: 19
Post Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
SŁOWEM WSTĘPU

Dziendobry, sporo czasu zajęło mi zabranie się do napisania tego poradnika. Postaram się zawszeć wszystkie swoje doświadczenia odnośnie gunza właśnie tutaj, w miarę czasu dodam filmiki i screeny obrazujące. W razie czego wszelkie pytania proszę kierować w grze (IJJI - Glizdka, DarkGunz - Glizdka, EuroGunz - Glizdka) lub na GG (11807666).
Poradnik z myślą specjalnie o nowych graczach, jednak każdy może znaleźć coś nowego czego nie wiedział =)

OBJAŚNIENIA

W tym dziale opowiem o podstawowych aspektach gry z jakimi należy się obeznać. Graczom mało doświadczonym radzę przejrzeć ten dział =)

CO TO JEST GUNZ?

To gra o na prawde niesamowicie dynamicznej rozgrywce i wymagająca od gracza maksimum możliwości. Nie chodzi mi jedynie o zdolność celowania taką jak w innych strzelankach, bo w Gunzie wymagana jest celność conajmniej 2 razy większa niż w innych podobnych grach. Ważna jest także szybkośc ręki i jej sprawność, bo gdy chcemy do czegoś dojść musimy nauczyć się technik wymagających sporych zdolności manualnych, a techniki zaawansowane wymagają także dobrego zgrania w czasie i wyczucia rytmu - w tej grze odnajdą się ludzie grający na jakimś instrumencie, ja np. gram na fortepianie. Techniki to tak naprawdę bugi w grze, a to właśnie one czynią tę grę wyjątkową. Także sprzęt jest ważny, mi udało się uśmiercić już jedną myszkę i klawiaturę, teraz mam zakupioną myszkę razor i klawiaturę manty, które nieco lepiej znoszą katowanie podczas gry. Gra wymaga też mnóstwo samozaparcia, bo sporo czasu spędzimy trenując samotnie konkretne ruchy do czasu aż opanujemy je do perfekcji i będziemy w stanie wykonywać je całkowicie intuicyjnie. Wadą, a może i zaletą gry, jest ping i jego powiązanie z dynamiką. O ile w bardziej statycznych grach ping nie gra większej różnicy, tutaj ping rzędy 100 oznacza, że przeciwnik znajduje się jakieś 1-2cm dalej dlatego w tej grze BARDZO ważny jest lead (zdolność celowania z wyprzedzeniem). Lead można potraktować jako umiejętność gracza, a nie jako wadę - ja np. uważam, że lead świadczy o umiejętnościach gracza i jest jego atutem, a to można wypracować sobie jak wszystko inne. Łatwiej się nauczyć dzięki temu filmikowi: http://www.youtube.com/watch?v=4WL5cztfeZs oraz innym filmikom tego kolesia pokazującym lead przy większych pingach.

STYLE GRY

Pewnie już obiło Ci się o uszy, że w tej grze są "style". Trzeba się zdecydować jakim stylem chcemy grać - to bardzo ważne. Jeśli nie wiesz co to "styl" to powiem, że mówi o sposobie w jaki staramy się grać, zasadniczo są trzy:

European Style: niesławny styl ze względu na to, że w czystej formie nie zawiera żadnych technik. Polega na graniu w tę grę zgodnie z jej przeznaczeniem czyli tak, jak w wszystkie inne strzelanki. Jest banalnie prosty i nie wymaga od nas za wiele, również niewiele oferuje, chcąc do czegoś dojść TRZEBA połączyć go z np. K-Style, lub patrzeć jak inni robią z nas mielone. Często E-Stylerzy są nazywani przez użytkowników innych stylów za nooby
Dagger Style: zawiera sporo technik związanych z używaniem daggera jak sama nazwa wskazuje. Jest w miarę skuteczny i średnio skomplikowany, daje spore możliwości.
Korean Style: najtrudniejszy i potencjalnie najpotężniejszy, opiera się na technikach związanych z mieczem i broniami o silnym pojedynczym strzale. Zapewnia szybkość, uniki, obronę i siłę. Niezdrowo przeze mnie faworyzowany w tym artykule, ale nie bezpodstawnie =)

ORĘŻ

Są 3 bronie melee, jest to miecz, kodachi i dagger.
Miecz zapewnia potężny pojedynczy atak i możliwość obrony, wysoce kompatybilny z K-Style, który pozwala obejść limity miecza by zadawać ciosy szybciej i łączyć je z jednoczesnym strzałem, pozawala też na podrzucenie przeciwnika do góry.
Kodachi to dwa małe mieczyki, w zasadzie taki sam jak miecz chociaż poświęca siłę uderzenia na rzecz szybkości zadawanych ciosów, dobry dla E-Stylera.
Dagger zadaje obrażenia bardzo szybko, choć bardzo słabe, waży niewiele przez co można wyposażyć się w lepsze opancerzenie/broń dystansową, zamiast podrzucania przeciwnika oferuje rzucenie się na niego.

Z broni dystansowych jest ich na prawdę mnóstwo, chociaż warte uwagi moim zdaniem są jedynie:
Rewolwery - potężny pojedynczy strzał i duża celność na dalekim dystansie, wymaga od gracza pożądnego cela i leadu. Zaletą tej broni jest jej stosunkowo duża szybkostrzelność i fakt że obrażenia w znacznej mierze uderzają w HP przeciwnika, a nie w AP.
Shotguny - chyba najpopularniejsza broń, zamiast jednego pocisku wylatuje 12 o średnim rozrzucie. Fenomenalne obrażenia w krótkim zasięgu i łatwość trafienia z daleka. Obrażenia niestety prawie w całości uderzają w AP zamiast HP. Shotguny strzelają dość powoli dlatego trzeba mieć drugą broń i stosować techniki Swap Shot oraz Reload Shot by wykorzystać maksimum możliwości Shotguna
Rakietnice - dużą zaletą tej broni jest zadawanie dużych obrażeń obszarowych i ignorowanie bloku przeciwnika. Pocisk niestety leci dość powoli i do celności oraz leadu trzeba dorzucić jeszcze lead nie wynikający z pingu. Podobnie jak w przypadku Shotguna z powodu małej szybkostrzelności należy wyposażyć się w drugą broń by wykorzystać maksimum mozliwości rakietnicy
Karabiny/Pistolety automatyczne - oczywisty wybór E-Stylera i nie tylko, zdolność do prowadzenia ognia ciągłego i dużej ilości obrażeń. W przypadku pistoletu maszynowego mamy większą siłę ognia i większy rozrzut niż karabin, dlatego nie trzeba aż tak dużej celności, bo "raczej coś trafi", z bliska zabójczy. Karabiny automatyczne z kolei wymagają ogromnej celności i umiejętności do utrzymywania przeciwnika na celowniku
Ciężki Karabin Maszynowy - w zasadzie do questów i bossów, duża siła ognia ciągłego, choć gigantyczny rozrzut, do tego spowalnia szybkość marszu. Zaletą jest ogromny zapas amunicji pojedynczego magazynka, dlatego przy wykonywaniu questów znalezienie jednego zasobnika daje cholernie dużo pestek i pozwala przeładowywać bardzo rzadko

Wybór uzbrojenia i stylu jest kluczowy dla graczy Gunza, warto wyszkolić się konkretnym stylu i zestawie uzbrojenia, a rozszerzać o nowe dopiero zakres gdy opanujemy jeden zestaw =)

ROZGRYWKA

Mamy sporo trybów gry, najważniejsze to Deathmatch - gdzie istnieje zasada każdy na każdego, Quest - gdzie można zarobić pieniądze i doświadczenie walcząc z creepami lub bossem, Gladiator - gdzie nie można używać broni dystansowej, Duel Match - gdzie istnieją walki jeden na jednego a wygrany zostaje na arenie by walczyć z kolejnym przeciwnikiem.

Warto wziąć pod uwagę, że gracze w trybie Duel Match często pytają o tryb walki. Chodzi o ustalenie głównych zasad przy pojedynku, najważniejsze to:
BnB (Both no Bow) - czyli brak zasad, można używać czego się chce, każdy środek prowadzący do zwycięstwa jest na miejscu. Atakujesze bez ostrzeżenia
SnB (Sword no Bow) - jak wyżej, ale tylko broń kontaktowa (choć w nazwie jest "sword" to nie znaczy to, że nie można użyć kodachi czy daggera)
B (Both) - czyli honorowa walka na broń dystansową i melee. Przed rozpoczęciem pojedynku należy ukłonić się przeciwnikowi (domyślnie klawisz 6), dopiero gdy obaj zawodnicy się ukłonią w widoczny dla siebie nawzajem sposób można zacząć. Wysoce niewskazane jest zabijanie graczy podczas gdy piszą, leczenie się czy też używanie innych nieczystych zagrywek
S (Sword) - jak wyżej, ale tylko broń kontaktowa (choć w nazwie jest "sword" to nie znaczy to, że nie można użyć kodachi czy daggera)
IS (Insta Sword) - to bardziej zaawansowany tryb walki i dostępny jedynie dla Miecza lub Kodachi, nie występuje tu normalne starcie. Ukłon jest opcjonalny. Gra odbywa się w dwóch fazach - pierwsza to ustalenie kto pierwszy zacznie drugą fazę. W pierwszej fazie gracze starają się podrzucić przeciwnika w powietrze, ten kto zostanie podrzucony następną fazę rozpocznie jako drugi, gdy obaj się podrzucicie kontynuujecie fazę pierwszą. Druga faza to rozpoczęcie przez zwycięzcę pierwszej fazy techniki Insta Sword, jego przeciwnik nie może się ruszać do momentu aż spadnie na ziemię, a po podrzuceniu nie może wykonać Safe Fall. Gdy upadnie na ziemię rozpoczyna się jego kolej i tak na zmianę, aż ktoś zginie. Warto pamiętać o zasadzie No Ground Hit - oznacza to, że przeciwnika nie można uderzać gdy znajduje się na ziemi, a jedynie gdy jest w powietrzu. Gdy zadasz GH (ground hit) przeciwnik powinien Ci oddać jeden raz za każdego GH jaki Ty mu zadasz, nie możesz się wtedy bronić ani uciekać. Ważne jest także ustalenie zasady jaką kierować się będzie Re (Repeat) - oznacza to, że gdy komuś nie uda się wykonanie Insta Fall może ponowić próbę bez utraty kolejki. Można grać bez Re, z jednym Re na kolejkę, lub w trakcie pojedynku pozwalać/nie pozwalać na Re. Czasem można też ustalić czy dozwolony jest Meteor Insta Fall lub Multiple Flip, czyli dodatkowe podrzucanie przeciwnika w powietrze gdy ten opada na ziemię (zwykle nie jest to zezwolone). Czasem można też określić jaki typ Insta Sword ma być użyty, przykładowo only DBF/TBF/Juggle/Fruit Bomb etc. (zwykle wykonuje się DBF, chociaż nie wynika to z ograniczenia, ale popularności tego typu Insta Sword), do tego można ustalić jaki typ Insta Fall jest możliwy (zwykle też nie ma tu ograniczeń)
IG (Insta Gun) - jak wyżej, lecz dozwolone jest używanie także broni dystansowej. Tutaj można także określić Max Slashes, czyli ilość maksymalnych ciosów mieczem (łącznie z tym z Insta Fall) jakie można zadać na każde podejście, zwykle gracze określają ilość Max Slashes.

Mocno odradzam nie postępowanie wg ustalonych zasad, bo często owocuje to kickiem.

TECHNIKI

Tutaj opiszę krok po kroku jak wykonać większość znanych mi technik, z czasem opatrzę ten dział w arsenał filmików i screenshotów, najpierw jednak będzie to tłumaczenie "na sucho". Główny nacisk położę na techniki K-Style, dlatego że jak zostało to przeze mnie wspomniane ma on największy potencjał.

GARŚĆ PODSTAWOWYCH PORAD

Opiszę teraz kilka podstawowych mini-technik przydatnych w każdym stylu.
Blokowanie - Zasadniczo mamy trzy typy bloków, każdy z nich blokuje inny typ massive'a choć wszystkie blokują standardowe ciosy. Różne typy bloku pozwalają zadać przeciwnikowi atakującemu nas z broni kontaktowej stuna.
Front Block - Czyli standardowy blok patrząc na przeciwnika
Air Block - Jak wyżej lecz z tą różnicą, że obracamy kamerę na maksa do góry (tak by widzieć tylko niebo)
Ground Block - Jak wyżej lecz kamera na maksa w dół
Hybryd Blocks - Czyli kamera na 45 stopni do góry/do dołu - zwykle pozwala na "korzystanie" z właściwości obu bloków
Tortoise Gate - Czyli nie stosowanie ciągłego bloku lecz serii krótkich bloków, znacznie skuteczniejszy gdy używamy go stosując dwa różne klawisze na bloku (np. SHIFT i PPM). Drugi blok wykonujemy minimalnie po tym jak puścimy pierwszy blok i tak na zmianę. Pozwala po wytrenowaniu zablokować o wiele więcej ciosów/strzałów niż standardowy blok
Stun Block - Gdy jesteśmy na stunie (po otrzymaniu Massive'a) wciąż możemy blokować. Zwyczajnie wykonaj dowolny typ bloku, a zadziała jak normalnie, chociaż bez animacji. Nie dotyczy stuna po uderzeniu w blok.
Phoenix Gate - Wykonujemy dwa slashe i przerywamy drugi blokiem, pozwala zadawać dużo obrażeń i pozostawać pod blokiem. Wadą jest manewrowość przy czymś takim. Można na bloku przerywającym zrobić skok i dodać DBF dla dużo lepszego efektu.
Low Shot - Pozwala na przebicie bloku przeciwnika przy pomocy broni dystansowej: wystarczy celować w przeciwnika w obrębie jego nóg, wtedy strzał przechodzi
Angle Slash/Phase Slash/Tip Slash - Pozwa na uderzanie w blok przeciwnika bez otrzymywania stuna.
Angle Slash - wykorzystuje różnicę pomiędzy kątem kamery atakującego i blokującego. Może zostać użyty z dowolną techniką zadającą obrażenia bronią kontaktową, jak również naziemnym uderzeniem
Air Angle Slash - nasz atak wykonujemy z kamerą na maksa w górę. Otrzymamy stuna, gdy przeciwnik użyje Ground Block'a
Ground Angle Slash - jak wyżej, ale z kamerą na maksa w dół. Otrzymamy stuna, gdy przeciwnik użyje Air Block'a
Phase Slash - Pozwala na uniknięcie stuna poprzez odsunięcie kamery leciutko (na około 30 stopni) na bok w momencie wykonywania uderzenia. Może zostać użyty z dowolną techniką zadającą obrażenia bronią kontaktową, nie wiem czy można go użyć również naziemnym uderzeniem
Tip Slash - Pozwala na uniknięcie stuna poprzez zadawanie ciosów jedynie koniuszkiem ostrza. Może zostać użyty z dowolną techniką zadającą obrażenia bronią kontaktową, jak również naziemnym uderzeniem
Angle Massive - Pozwala na przebicie się poprzez blok przeciwnika dzięki wykorzystaniu różnicy pomiędzy kątem kamery atakującego i blokującego.
Front Massive - Standardowy Massive z kamerą na wprost przeciwnika. Pozwala na przebicie Air Block'a
Reverse Massive - Massive wykonany plecami do przeciwnika, jeden z najpopularniejszych. Pozwala na przebicie Front Block'a
Air Massive - Massive wykonany po wyskoku w momencie gdy znajdujemy się nad przeciwnikiem oraz z kamerą na maksa w górę. Pozwala na przebicie Air Block'a
E-Flip/E-Lunge - Pozwala na wykonanie jednocześnie Flipa/Lunge i dasha (dash jest niemy i niewidzialny). By go wykonać należy wcisnąć dash i klawisz odpowiedzialny za atak alternatywny w tym samym czasie (przykładowo, gdy W to ruch do przodu a PPM to atak alternatywny, wciskamy W->W+PPM). W przypadku E-Lunge na daggerze jest bardzo skuteczny, E-Flip ma wyjątkową skuteczność głównie przy pierwszej fazie IS podczas Duela.
UWAGA - Podczas E-Flipa nie można przerwać animacji Flipa blokiem, więc niemożliwym będzie wykonanie E-Flip Insta Fall.
Safe Fall - Gdy zostaniemy wyrzuceni w powietrze przez Flip możemy wykonać Safe Fall poprzez wciśnięcie klawisza skoku będąc już w powietrzu. Gdy po flipie przeciwnik wykona Insta Fall będzie o wiele trudniej, gdyż po otrzymaniu pierwszego ciosu Safe Fall jest już niemożliwy.
Aerial Attack - Gdy będąc w powietrzu uda nam się wykonać Safe Fall możemy wykonać Aerial Attack. Chodzi o to, że zawsze gdy jesteśmy głową do góry możemy wykonać atak (animacji ataku nie będzie widać). Gdy mamy broń dystansową, zwłaszcza automatyczną, możemy komuś kto liczy na łatwe zwycięstwo pociągnąć porządną serią, lub z bronią o strzale pojedynczym wystrzelić potężny strzał. Możliwe jest także zaatakowanie bronią kontaktową, choć wtedy mamy tylko JEDEN atak, więc warto poczekać aż opadniemy do poziomu przeciwnika tak, by go zranić. Aerial Attack wykonany bronią kontaktową przeciwko komuś kto wykonuje na nas Insta Sword może ocalić życie, gdyż uderzając w jego blok ładujemy jego miecz do poziomu massive'a, przez co nie jest on w stanie podtrzymać nas w powietrzu.
Swap Shot - Wykonywany głównie z bronią o pojedynczym strzale i małą szykostrzelnością (jak np. Shotgun). Po każdym strzale zmieniamy broń na drugą jednocześnie trzymają wciśnięty klawisz ataku. W przypadku rakietnicy czy shotguna pozwala na zadawanie na prawdę dużej porcji obrażeń na sekundę.

PODSTAWOWE TECHNIKI K-STYLE

Czas na podstawowe techniki K-Style, które można też dodać do E-Style (lecz nie D-Style). Wszystko czego potrzeba to miecz i jakaś broń palna (najlepiej o silnym strzale pojedynczym)

Butterfly (BF) - Sławny motylek, czyli najprostsza z technik. Pozwala nam na przemieszczanie się z dużą szybkością, atakując i blokując. Bardzo uniwersalny ruch, można stosować przy ataku, obronie, pościgu, ucieczce, zwykłym poruszaniu się.
Pierwszy krok to opanowanie SlashBlocku, czyli przerwania animacji w powietrzu ataku przy użyciu bloku. Warto stanąć przy ścianie by móc zaobserwować slashe pojawiające się na ścianie (jeśli ich nie widać oznacza że robisz to źle). Podskocz -> wykonaj atak -> przerwij animację ataku blokwiem.
Drugi krok to opanowanie ruchu Skok -> Dash -> Atak. Warto zauważyć, że atak idzie PO dashu, a nie PRZED nim. Jeśli nie słyszymy charakterystycznego dźwięku dasha, to znaczy że atak robimy przed dashem.
Trzeci krok to wykonanie całego BFa czyli Skok -> Dash -> Atak -> Blok. Jeśli wykonamy to poprawnie, to zauważymy, że podczas dasha nasza postać wykonuje jednocześnie blok (co nie jest normalnie możliwe na ziemi, a jedynie w powietrzu, dlatego cały ruch wykonać należy w jednym skoku). Częstym problemem jaki występuje u osób uczących się BFa to wykonywanie SlashBlocka zanim zaczną dasha. Nie śpiesz się, rób powoli ale dokładnie, skok trwa sekundę a Ty masz do wciśnięcia jeszcze dash, atak i blok. To nie jest dużo, na prawdę. Nauczenie się BFa to kwestia 10 minut, wyćwiczenie to około godzina. Warto pamiętać, że im wcześniej wykonamy dash, tym szybciej będziemy w stanie wykonać kolejnego BFa, analogicznie im wcześniejszy dash tym większa ilość BFów i tym samym ilość obrażeń i manewrowość.
Slash Shot (SS) - Pierwszy groźny ruch. Pozwala zadawać jednocześnie obrażenia mieczem i wykonanie strzału podczas dasha. W trakcie walki czyni nas znacznie trudniejszymi do trafienia, pozwala zachować prędkość podczas ścigania uciekającego przeciwnika, jednocześnie zasypując go strzałami.
Pierwszy krok to nauczenie się SlashSwitcha czyli przerwania animacji ataku zmianą broni. Wykonujemy skok -> atak mieczem (i przytrzymujemy klawisz ataku) -> zmieniamy broń na broń palną (wciąż trzymając atak dopóki broń nie wystrzeli). Podstawowym błędem osób uczących się SSa jest zbyt szybkie puszczanie ataku lub zmiana broni przed wykonaniem ataku. Jeśli zrobimy wszystko poprawnie nasza animacja wyciągania broni palnej powinna być nieco inna
Drugi krok to jak w przypadku BFa opanowanie ruchu Skok -> Dash -> Atak (mieczem).
Trzeci krok to wykonanie całego ruchu. Tak jak w przypadku BFa musimy się zmieścić w jednym skoku. W zasadzie lista klawiszy do wciśnięcia jest taka sama, z tym że przytrzymujemy atak, a zamiast bloku wciskamy zmianę broni. Robimy Skok -> Dash -> Atak (przytrzymujemy) -> Zmiana broni na broń palną (trzymamy atak aż postać wykona strzał).
Flash Step (FS) - W zasadzie jest to SS jednak nie czekamy na strzał tylko od razu wracamy do miecza (zmianę na broń palną i miecz wciskamy prawie równocześnie). Wykonujemy Skok -> Dash -> Atak -> Zmiana na broń palną -> Zmiana na miecz.
Wall Cancel - Dzięki temu ruchowi jesteśmy w stanie wspinać się po ścianach znacznie szybciej i bardziej efektywnie niż w standardowy sposób.
Pierwszy krok. Podchodzimy pod ścianę i skaczemy na nią, po czym przy wciśniętym klawiszu ruchu do przodu skaczemy jeszcze raz, odbijając się od niej. Jeśli nie zachowamy nieco odstępu wbiegniemy na ścianę zamiast się od niej odbić. Stajemy przed ścianą -> Skok (i trzymamy ruch do przodu) -> Skok odbijając się od ściany (cały czas trzymając ruch do przodu).
Drugi krok to przerwanie animacji odbicia od ściany atakiem miecza. Na początek można zacząć nieco po odbiciu od ściany i stopniowo skracać czas pomiędzy atakiem i odbiciem od ściany do momentu, aż nie będzie widać salta tylko od razu slash (jednak wciąż będziemy się odbijać od ściany). Stajemy przed ścianą -> Skok (i trzymamy ruch do przodu) -> Skok odbijając się od ściany (cały czas trzymając ruch do przodu). -> Atak zanim postać wykona salto.
Trzeci krok to wykonanie dasha do ściany po ataku. Tutaj wielu zaczyna mieć drobne problemy, jednak nie jest to wyjątkowo trudne. Stajemy przed ścianą -> Skok (i trzymamy ruch do przodu) -> Skok odbijając się od ściany (cały czas trzymając ruch do przodu). -> Atak zanim postać wykona salto -> Dash do ściany.
Czwarty krok to ponowne odbicie od ściany. To najtrudniejszy moment Wall Cancel. Aby to zrobić po dashu przytrzymujemy klawisz ruchu i robimy skok przy ścianie odbijając się od niej. Stajemy przed ścianą -> Skok (i trzymamy ruch do przodu) -> Skok odbijając się od ściany (cały czas trzymając ruch do przodu). -> Atak zanim postać wykona salto -> Dash do ściany (przytrzymanie ruchu do przodu) -> Skok i odbicie od ściany.
Piąty krok to zapętlanie ruchu: Dash (trzymamy ruch do przodu) -> Odbicie -> Atak, aż dostaniemy się tak wysoko jak tylko chcemy. Warto pamiętać, że Wall Cancel można wykonać pod kątem około 45 stopni do ściany maksymalnie i nie musimy wykonywać go poprzez ruch do przodu - równie dobrze można wykonać skok i dash boczny lub tylny. Tutaj pojawia się też moja osobista porada jak znacznie efektywniej zacząć Wall Cancel.
Chociaż o wiele łatwiej się w ogóle nauczyć tego ruchu tak jak zostało to przeze mnie opisane, to jednak znacznie efektywniejsze jest zaczęcie w taki sposób: stajemy pod ścianą -> skok -> dash do ściany (trzymamy klawisz ruchu) -> Slash -> odbicie od ściany. Tak, slash wykonujemy PRZED odbiciem się od ściany, a skok minimalnie po nim - zapewniam że się odbijemy gdy zostanie to poprawnie wykonane. Ten sposób na rozpoczęcie Wall Cancel jest bardziej efektywny ponieważ zaczynamy go w bardziej dynamiczny sposób, co podczas walki ma znaczenie.
Reload Shot (RS) - Czyli przerwanie animacji chowania broni palnej za pomocą przeładowania, oraz przerwanie animacji przeładowania animacją zmiany broni. Brzmi skomplikowanie? Nie jest jednak zbyt trudne =). W zasadzie jest to Swap Shot jednak na chwilę przed zmianą broni i chwilę po strzale wciskamy Reload (jednak NIE CZEKAMY na przeładowanie broni). Ważne jest by mieć włączony dźwięk w grze podczas nauki, gdy tylko usłyszymy strzał wciskamy Reload i od razu po nim zmianę broni, cały czas trzymając wciśnięty klawisz ataku. Pełna kombinacja klawiszy: Strzał (trzymamy klawisz ataku) -> Reload -> Zmiana broni. RS pozwala wykonać dwa strzały bardzo szybko po sobie, można go użyć po SS by wystrzelić szybko dwa razy, można nim przyspamować by zalać przeciwnika jeszcze większym gradem ołowiu niż Swap Shot.
UWAGA - Reload Shot może zostać użyty w każdej technice wykorzystującej strzelanie by znacznie przyspieszyć zapętlanie tych ruchów po sobie. Przykładowo Reload Slash Shot (RSS) to Skok -> Dash -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na palną -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz.

ŚREDNIO ZAAWANSOWANE TECHNIKI K-STYLE


Gdy dobrze już opanujesz podstawy możesz zająć się właśnie nimi

Advanced Flash Step
- Pozwala na zablokowanie animacji postaci w łatwy sposób, co może zmylić przeciwnika.
Pierwszy krok to doskonałe opanowanie Flash Stepa =)
Drugi krok to opanowanie zablokowywania animacji poprzez skok i dash. To najtrudniejsza część, jednak jest też podstawą do nauczenia się HHS, więc warto poćwiczyć =). Gdy wykonamy skok -> dash -> atak (atak nie może być przed dashem) to odbijamy się od ziemi NATYCHMIAST po tym jak jej dotkniemy (w zasadzie klawisz skoku można wcisnąć minimalnie przed wylądowaniem na ziemi). Następnie NATYCHMIAST po wykonaniu drugiego skoku robimy drugi dash (kierunek dowolny). Dash musimy wykonać póki nasza postać wciąż jest w animacji ataku inaczej nie wyjdzie. Jeśli zrobimy to poprawnie to w przypadku drugiego dasha nie będzie słychać jego charakterystycznego dźwięku.
Trzeci krok to wykonanie naszego blokującego animację ruchu jednak zamiast normalnego ataku wykonujemy atak w stylu Flash Stepa. Pełna kombinacja klawiszy: Skok -> Dash -> Atak -> Zmiana broni na palną -> Zmiana broni na miecz -> Drugi Skok -> Drugi Dash. Warto zauważyć, że czasem drugi dash będzie nie tylko niemy ale też niewidzialny (nie będzie słychać charakterystycznego dźwięku a czasem i nie będzie widać charakterystycznych kreseczek) jednak dash ten wciąż będzie dashem ponieważ zmienimy w powietrzu kierunek lotu. By łatwiej zaobserwować czy robimy drugi dash warto go podczas treningu robić na bok.
Advanced Wall Cancel/Slash Shot Wall Cancel - Tutaj wykorzystamy ulepszenie zwykłego Wall Cancela. Warto porządnie opanować FS i SS przed rozpoczęciem nauki tych ruchów. Znacznie efektywniej wspinamy się, gdy użyjemy Flash Stepa zamiast normalnego ataku mieczem, w tym wypadku zapętlamy ruch: dash (trzymamy klawisz ruchu) -> odbicie od ściany -> atak -> zmiana broni na palną -> zmiana na miecz. Niektórym może się to wydać trudne, jednak Advanced Wall Cancel pozwala na zadawanie slashy z prędkością BFa (chociaż przez użycie bloku w BFie częstotliwość dashy nie może być tak duża przy wspinaczce jak w przypadku Advanced Wall Cancel) co oznacza szybsze wspinanie. Gdy opanujemy Advanced Wall Cancel wystarczy zrobić to samo lecz przytrzymać atak aż postać wystrzeli. W tym wypadku zapętlamy ruch: dash (trzymamy klawisz ruchu) -> odbicie od ściany -> atak (przytrzymaj) -> zmiana broni na palną -> Strzał -> zmiana na miecz, dla lepszego efektu można tu też zastosować Reload Shot: dash (trzymamy klawisz ruchu) -> odbicie od ściany -> atak (przytrzymaj) -> zmiana broni na palną -> Strzał -> Reload -> zmiana na miecz.
Double Butterfly (DBF) - Bardzo pomocny okaże się tutaj mój filmik instruktażowy: http://www.youtube.com/watch?v=9tuiUzkBJRk . Jeśli z jakiegoś powodu wolisz go nie oglądać, to zacznijmy pisemnie =). Uruchom mapę town
Pierwszy krok to opanowanie pierwszego ataku. W tym celu udajemy się pod daszek koło wieży z zegarem i próbujemy Skok -> Atak wykonać tak, by animacja ataku była taka, jak w powietrzu (trzeba to zrobić na prawdę szybko). Wraz z sukcesem dodajemy blok po ataku. Prawdę mówiąc tak wczesny atak nie jest potrzebny, jednak to dobry sposób na trenowanie go.
Drugi krok to opanowanie drugiego ciosu, w tym celu stajemy pod jednymi z drzwi z czarnym okienkiem nad nimi. Wykonujemy skok i gdy spadamy (nie gdy wznosimy się) wykonujemy atak i blok tak, by slash pojawił się w tym czarnym okienku (nie powinien wystawać poza nie ani nad ani pod nim).
Trzeci krok to wyćwiczenie prędkości. Najwolniejszy DBF może być wykonany z prędkością około 100 ataków na minutę a najszybszy z prędkością około 160 ataków na minutę (tu bardzo przydatna jest stronka http://www.metronomeonline.com). By móc skutecznie potrenować musimy nauczyć się Floatingu. W tym celu udajemy się na miejsce gdzie na mapie pojawia się amunicja, niedaleko są dwa zielone kontenery, stajemy przy ścianie na tym który jest lekko przekrzywiony i zaczynamy massive'a (tylko ładujemy, ale nie pozwalamy załadować) z kamerą lekko w lewo (jakieś 5-10 stopni). Gdy nasza postać spadnie powinna zawisnąć w powietrzu. Teraz bez przeszkód możemy zacząć trenować nasz SlashBlock najszybciej jak tylko potrafimy (ale nie za szybko - tak by slashe pojawiały się na ścianie). Dobrze mieć włączoną stronkę metronomeonline.com i ustawiać zegar na coraz większe częstotliwości. Gdy będziemy koło 132 możemy przejść do dalszego kroku.
Czwarty krok to wykonanie obu ataków podczas jednego skoku, w tym celu stajemy pod jednymi z drzwi z czarnym okienkiem nad nimi i wykonujemy Skok -> Atak -> Blok -> Atak -> Blok. Okienko pomoże z dobraniem momentu pod drugi atak, pierwszy zaś staramy się wykonać jak tamten pod daszkiem. W tym momencie umiemy już Static DBFa - jedną z najskuteczniejszych rzeczy do wykonywania questów =).
Piąty krok to dodanie dasha na drugim ataku DBFa. To najtrudniejszy moment. Jeśli nauczyliśmy się robić dwa ataki podczas skoku przy tempie 132 to tutaj można zwolnić do około 108. Po pierwszym ataku, gdy nasz blok puści staramy się wykonać dash (tylko nie poprzez spam klawisza ruchu). Gdy będziemy robić dash prawie za każdym razem dodajemy na nim atak i blok tak jak przy BFie. Cały ruch to Skok -> Atak -> Blok -> Dash -> Atak -> Blok. W tym momencie umiemy już normalnego DBFa =).
Szósty krok to nauczenie się podtrzymywanego DBFa. To bardzo łatwe. Gdy będziesz robić DBFa zauważysz, że postać porusza się zrywami i jest nieco wolniejsza niż ta robiąca zwykłego BFa. Tutaj wykorzystujemy zjawisko podtrzymania prędkości poprzez przytrzymanie klawisza ruchu po drugim wyskoku po dashu. Zacznij bez jakichkolwiek ataków, zwyczajnie podskocz -> dash (trzymaj ruch) -> skok i skacz dalej cały czas z wciśniętym ruchem. Zauważysz że wciąż poruszasz się z prędkością dasha chociaż go nie wykonujesz. Teraz postaraj się zrobić to samo z DBFem. Cały ruch to Skok -> Atak -> Blok -> Dash (trzymaj ruch) -> Atak -> Blok. Teraz już umiesz Continous Speed DBFa plus tę technikę można zastosować do wszystkich pozostałych technik związanych ze skakaniem i dashowaniem. Pomocne przy "celowaniu" DBFem jest wyobrażenie sobie, że to atak z dashem jest "tym pierwszym", czyli myślenie o tym jak o Dash -> Atak -> Blok -> Skok -> Atak -> Blok. Przynajmniej mi to pomaga =). Warto nadmienić też, że DBF jest nieco mniej zwrotny od BFa, bo najszybszy DBF jest +/- o połowę szybszy od najszybszego BF'a, lecz dash przypada na co drugi slash, co za tym idzie jest o +/- jedną czwartą mniej zwrotny.
Half Half Step (HHS)/Poi Poi Quan (PPQ) - Ta technika to rozwinięcie SSa. W zasadzie jest to AFS tylko że czekamy na strzał. Pełna lista klawiszy: Skok -> Dash -> Atak (trzymaj) -> Zmiana na palną -> Skok -> Strzał -> Dash -> Zmiana na miecz. Warto zauważyć, że strzał zostaje wykonany chwilkę po drugim skoku, można dodać RS dla lepszego efektu. RHHS będzie więc wyglądać tak: Skok -> Dash -> Atak (trzymaj) -> Zmiana na palną -> Skok -> Strzał -> Dash -> Reload -> Zmiana na miecz. Można też dodać drugi strzał na koniec HHS by zamienić go w PPQ. Wygląda to wtedy tak: Skok -> Dash -> Atak (trzymaj) -> Zmiana na palną -> Skok -> Strzał -> Dash -> Reload -> Zmiana na drugą palną -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz. Zyskujemy w PPQ nieco większą szybkostrzelność.
Half Step (HS) - Jest to nieco trudniejsza (moim zdaniem) wersja HHS. W przypadku HS nie ma drugiego skoku. Zacięcie animacji występuje w nieco inny sposób.
Pierwszy krok to zacięcie animacji. W tym celu na mapie Town stajemy na jednym z autek. Następnie wykonujemy skok i dashujemy tak by spaść z autka, po dashu wykonujemy atak i drugi dash tak by wrócić na autko. Drugi dash jest niemy. Częstotliwość naciskania klawiszy jest tutaj większa niż przy zacinaniu animacji w HHS, dlatego może to być nieco trudniejsze. Trenować aż będzie nam się udawało wrócić na autko =).
Drugi krok to dodanie strzału tak jak w przypadku HHS. Pełna kombinacja klawiszy to: Skok -> Dash -> Atak (trzymaj) -> Zmiana na palną -> Dash -> Strzał -> Zmiana na miecz. Można też zastosować Reload Shot dla lepszego efektu, RHS wygląda więc: Skok -> Dash -> Atak (trzymaj) -> Zmiana na palną -> Dash -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz. Mozna też wykonać Continous Speed HS. Czasem drugi dash wykonamy "sunąc" po ziemi, wtedy też jest poprawnie =).
DBFSS/DBFHS/DBFHHS- Tutaj zaczyna się połączenie poprzednich technik =). Jeśli lubisz DBFa i często go używasz, możesz gdy wymaga tego sytuacja zamienić drugi atak DBFa w SSa/HSa/HHSa a także wykonać to z Reload Shotem i Continous Speedem. Pełna kombinacja klawiszy dla np. DBFSS to: Skok -> Atak -> Blok -> Dash -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na palną -> Strzał. Dla DBFHS: Skok -> Atak -> Blok -> Dash -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na palną -> Dash -> Strzał. Dla DBFHHS: Skok -> Atak -> Blok -> Dash -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na palną -> Skok -> Strzał -> Dash.
Insta Fall (IF) - Bardzo potężna technika, pozwala znacznie utrudnić wykonanie Safe Fall i wprowadza przeciwnika wprost na nas byśmy mogli go wykończyć przy pomocy IS lub IG.
Pierwszy krok to opanowanie przerywania animacji Flipa blokiem. Musimy przerwać Flipa jak najwcześniej się da, jednak nie za wcześnie, bo inaczej przeciwnik nie zostanie wyrzucony w powietrze. Zacznij od blokowania dość daleko po Flipie (gdy miecz jest w górze) i stosunkowo rób go wcześniej do momentu, aż przestaniesz słyszeć "hyia" które wykrzykuje postać (jeśli nie słyszeć "hyia" to znaczy, że nie wyszło i trzeba blokować nieco później).
Drugi krok to dodanie skoku. Gdy będziemy już robić blok wystarczająco szybko po Flipie należy jednocześnie z tym blokiem zrobić skok. Jeśli PPM to atak alternatywny, blok to SHIFT a skok to SPACJA to będzie to wyglądać tak: PPM -> SHIFT + SPACJA.
Trzeci krok to dodanie SlashBlocku gdy jesteśmy w powietrzu jak najszybciej się da. Po wykonaniu Przerwanego blokiem flipa i skoku dodaj atak jak najwcześniej się da (jednak nie za wcześnie, opóźnnienie pomiędzy blokiem a atakiem mniej więcej jak w najszybszym DBFie) i dodaj blok.
Czwarty krok to odpowiedni kąt kamery, im wyżej będziemy patrzeć tym później przeciwnik zacznie opadać, im niżej tym szybciej (jednak nie za nisko ani za wysoko, około 45 stopni w obie strony to maks). Optymalnie jest to około 20 stopni do góry, jednak wtedy ciężko będzie złapać przeciwnika na IS więc lepiej do nauki robić wyższe kąty.
W tej części treningu będzie potrzebny ochotnik, jeśli wszystko wykonasz poprawnie to zamiast wylecieć w powietrze powinien jedynie leciutki podskoczyć i od razu spaść na pysk =). Jeśli nie uda Ci się wykonać IFa, a chcesz złapać przeciwnika na Inste to gorąco polecam BF do przodu i łapanie DBFem. Zwykle udaje się odratować, chociaż przeciwnik może do tego czasu już wykonać safe fall, dlatego lepiej (choć trudniej) złapać jest Meteorem w takim wypadku.
UWAGA - Im wyższy kąt tym łatwiej przeciwnikowi wykonać safefall, czyli im niższy kąt na IF tym lepiej, ale jednocześnie nam ciężej złapać przeciwnika, więc tym ciężej także i dla nas.
DBF Insta Fall/TBF Insta Fall To ulepszona wersja zwykłego IFa, wszystko wygląda tak samo jednak po wyskoku po flipie robimy 2/3 slashblocki zamiast jednego (jeśli jesteśmy wystarczająco szybcy). Przy IFach z większą ilością slashy można zastosować down-n-up, czyli pierwszy slash IFa kierujemy kamerą dół (by ciężej było przeciwnikinowi wykonać safefall), a następny do góry (by nam było łatwiej złapać przeciwnika).
Meteor Insta Fall - To nieco przekombinowana wersja IFa. Gdy rozpoczęliśmy już IS to staramy się przeciwnika wyciągnąć dość wysoko w powietrze ciosami po czym Flipujemy go jeszcze raz. Można się fajnie w ten sposób bawić plus przy Meteor Insta Fall przeciwnik zostaje zflipowany znacznie wyżej niż normalnie przez co jest to dobry dodatek do IG. Po Meteor Insta Fall przeciwnik nie może wykonać Safe Fall (ale wciąż może zrobić Aerial Slash jeśli po pierwszym flipie zrobił Safe Fall). Najłatwiejszym sposobem na zrobienie Meteora jest zrobienie go po IFie z kątem około 25 stopni do góry. Ale można też zrobić Meteor już w trakcie dowolnego momentu dowolnego Insta Killa
Insta Sword (IS) - Cholernie zabójcza technika, musimy mieć PERFEKCYJNIE opanowany IF oraz sposób na szybkie zadawanie obrażeń mieczem. Najpopularniejszy IS jest z użyciem DBFa i takiego postaram się Ciebie nauczyć =). Podobnie jak w przypadku IF najważniejszy jest kąt kamery, tutaj musisz wyrobić sobie wyczucie, gdy przeciwnik idzie za wysoko (mniej więcej gdy wychodzi stopami nad poziom Twojej głowy) powinieneś obniżyć kąt. Gdy jest za nisko (mniej więcej brzuchem na poziomie Twojej głowy) to powinieneś zwiększyć kąt. Gdy przeciwnik będzie za wysoko to po prostu Cię "przeleci" a gdy za nisko to zwyczajnie walnie o ziemię. Ogólnie powinno to wyglądać tak: IF -> Static DBF plus wraz z małym krokiem na przód (tu też potrzeba wyczucia) co każdego DBFa. Jeśli przeciwnik upadnie jednak na ziemię to nic straconego, można do niego podejść stając między jego nogami i patrząc kamerą prosto w jego twarz kontynuować DBFa - nadal będzie otrzymywać ciosy.
Bardzo przydatne będą te dwa linki: http://www.youtube.com/watch?v=cpMdxVjYLsg (pięknie pokazane obrazowo jak operować kamerą + pare innych rad)
http://www.youtube.com/watch?v=v-0_YupU0lo (inne rodzaje insty niż DBF, może któryś bardziej przypadnie Ci do gustu)
Insta Guns (IG) - Tutaj po IF wyciągamy broń palną i strzelamy w przeciwnika tak by ten utrzymał się w powietrzu (każdy celny strzał podrzuca przeciwnika troszkę do góry). Zasadniczo IF nie jest wymagany, jednak większość przeciwników używa Safe Fall a IF to podstawowa kontra na niego. Warto też zamienić blok w IF na zmianę na palną i rozpocząć strzał już od IFa (jednak wtedy w IFie trzeba przytrzymać atak). Najlepiej działa z brońmi maszynowymi. Można też dodać kilka ciosów z IS dla lepszego efektu. Z racji tego, że meteor wyrzuca w powietrze znacznie wyżej, jest większa szansa na zabicie przy czystym IG (bez slashy) po meteorze.

ZAAWANSOWANE TECHNIKI K-STYLE

I tutaj pojawia się problem, póki nie zrobię filmików, nie będę w stanie wytłumaczyć za bardzo jak je wykonać plus fakt, że też nie za bardzo potrafię, to nie będę tłumaczyć. Wciąż jest dużo innych poradników które nasycą waszą wiedzę zanim uzupełnię swój. Powiem tylko że tutaj znajdują się techniki takie jak: TBF czy DHS i ich kombinacje w hybrydy. Mogę podpowiedzieć jak wykonać FBS: niżej znadjuje się "przepis" na DSS, tutaj robicie to samo tylko dodajecie drugi dash przy zablokowanej animacji na wzór HS. Czyli: Skok -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na palną -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz -> Dash -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na drugą palną -> Dash -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz.

MOJE WŁASNE ODKRYCIA

No cóż, sam odkryłem kilka ruchów, choć pewnie zostały onee już wcześniej odkryte tylko nie stały się popularne lub nieoznaczone.

Quasi Slash Shot (QSS) - Czyli prawie jak Slash Shot =). W tym wypadku wykonujemy ukryty dash z zablokowanej animacji, a nie normalny. Celem jest zmylenie przeciwnika. Tutaj dash wykonujemy tak jak ten na drugim skoku HHS czyli z bronią w ręku. Pełna kombinacja: Skok -> Atak (trzymaj) -> Zmiana na palną -> Dash -> Strzał. Dla lepszego efektu zacząć z wciśniętym ruchem w przeciwną stronę niż planujemy wykonać dash, lub jeszcze lepiej: zrobić po wylądowaniu przy jakiejś innej technice np. SS lub HHS. Zchainowany też nieźle się sprawuje, można dodać Reload Shot dla lepszego efektu.
Double Quasi Slash Shot (DQSS) - Dodaje dodatkowy strzał przy użyciu Reload Shot na koniec QSS. Pełna kombinacja to: Skok -> Atak (trzymaj) -> Zmiana na palną -> Dash -> Strzał -> Reload -> Zmiana na drugą palną -> Strzał. Daje lepszy efekt od SS+RS przy podobnej manewrowości.
Double Slash Shot (DSS) - Tutaj nie mam pewności czy coś takiego nie istnieje pod inną nazwą. To taki DBF tylko zamiast bloków są strzały. Wysoce skuteczny w pościgach, zapewnia w miarę dobre uniki i ogrom obrażeń, niestety nie może być tak płynnie chainowany jak DBF, bo na drugim slashu strzał jest wykonywany już na ziemi. W zasadzie w porównaniu z RSS wypada mniej więcej na równym poziomie. Skok -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na palną -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz -> Dash -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na drugą palną -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz.
Aerial Reload Shot (ARS) - Nie wiem czy coś takiego istnieje (nie chodzi mi o to czy jest wykonalne, po prostu czy nie jest to nazywane zwyczajnie RS). Pozwala na strzelanie z ogromna szybkością przy zachowaniu manwerowości i szybkości poruszania się. Skok -> Strzał -> Reload -> Zmiana na Miecz -> Dash -> Atak (trzymaj) -> Zmiana na palną -> Strzał -> Reload -> Zmiana na drugą palną. W zasadzie przypomina DBFa z dwoma strzałami tylko bez drugiego slasha. Gdy się chainuje zadaje na prawdę chore ilości obrażeń, zwłaszcza dobre przy pościgu =).
Fatality Worm (FW) - Mój własny wynalazek, służy do zadawania ogromu obrażeń z slashy i strzałów przy dobrych unikach i pięknej zdolności do chainowania. Skok -> Dash (przytrzymaj) -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na palną -> Skok -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na drugą palną -> Dash (przytrzymaj) -> Strzał -> Reload -> Zmiana na pierwszą palną -> Skok -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz . Po wykonaniu czegoś takiego, po trzecim skoku już jesteśmy w powietrzu i możliwe jest ponowne zaczęcie FW, lecz bez pierwszego skoku. Zatem chainowany jest: Dash (przytrzymaj) -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na palną -> Skok -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz -> Atak (przytrzymaj) -> Zmiana na drugą palną -> Dash (przytrzymaj) -> Strzał -> Reload -> Zmiana na pierwszą palną -> Skok -> Strzał -> Reload -> Zmiana na miecz Dość trudny ze względu na ilość klawiszy do wciśnięcia, choć nie tak trudny ze względu na szybkość wciskania - ale daje dobre efekty.
Tak mniej więcej powinno to wyglądać:
Obrazek

ZAKOŃCZENIE

To na razie pierwsza wersja, opatrzę to jeszcze w filmiki instruktażowe i dodatkowe techniki jeśli o jakiś zapomniałem. Mam nadzieję, że pomogło.

Wszelkie literówki/błedy merytoryczne/błędy stylistyczne/inne błędy proszę mi wypomnieć to poprawię i wybaczyć - bo wyprodukowanie tego zajęło mi 4 i pół godziny i zmęczenie dawało się we znaki =)


Ostatnio edytowano Cz sie 26, 2010 3:54 pm przez Kropka, łącznie edytowano 11 razy

Śr sie 04, 2010 12:06 am
Zobacz profil

Dołączył: So mar 17, 2007 6:02 pm
Posty: 697
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
Serious business...

_________________
Amph napisał(a):
Ave Hefajstosie!


Śr sie 04, 2010 3:47 am
Zobacz profil

Dołączył: Wt sty 20, 2009 7:07 pm
Posty: 159
Post Re: Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
Chcialo Ci sie tak?


Śr sie 04, 2010 4:30 pm
Zobacz profil

Dołączył: Wt maja 25, 2010 3:14 am
Posty: 19
Post Re: Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
Taa, nudy ^^


Śr sie 04, 2010 5:30 pm
Zobacz profil

Dołączył: Pn paź 06, 2008 10:10 pm
Posty: 51
Post Re: Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
Nie czytałem, ale fajne kolorowe i w ogóle.

Doceniam Twą pracę!


Śr sie 04, 2010 6:23 pm
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: Pt mar 30, 2007 7:34 pm
Posty: 1090
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
polecam kolegę, nadludzka cierpliwość.

_________________
Cytuj:
Achuke: powiedzialem
Ach: do psa
Ach: THIS IS SPARTA
Ach: i uciekl

<F>zainstaluj gunza na nowo ^^
<z>heh a powiesz mi jak zrobic zeby nie odinstalowywac?


Cz sie 05, 2010 2:15 am
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: N mar 18, 2007 12:17 pm
Posty: 359
Lokalizacja: Earth
Post Re: Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
tl;dr
No proszę lata lecą a gunz ma już więcej kombinacji niż tekken melty blood i mortal kombat razem wzięte.

_________________
Nie chce mi się przeglądać działu Pomoc, używajcie reportów kk?


So sie 07, 2010 3:15 pm
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: So mar 17, 2007 8:16 pm
Posty: 619
Post Re: Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
"Garść podstawowych porad"... LOL
To zupełnie tak jakbyś na to
Obrazek
mówił tak:
C2H5OH

Poza tym nie chciało mi się tego czytać ale przynajmniej ładnie wygląda. Tak się zastanawiam, po co robić kolejne poradniki skoro już takie istnieją? :/

I DLACZEGO TAKI SYF JAKIM SĄ SMG ZNAJDUJE SIĘ RAZEM Z CUDNYMI RIFLAMI?!
Obrazek
AKCJA STOP Z DZIEĆMI PERM K-STYLU.

_________________
Hacki do GunZa-->Have Fun ;)<--Hacki do GunZa


Śr sie 11, 2010 5:12 am
Zobacz profil

Dołączył: Wt maja 25, 2010 3:14 am
Posty: 19
Post Re: Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
SMG sięnawet przydaje na questach i w hybrydach, chociaż już riffle wypada niebo lepiej, ale nie masz cela - masz SMG =)

ostatniego zdania nie zrozumiałem o0

EDIT: poza tym nie udało mi się jeszcze znaleźć poradnika po polsku który by dobrze opisywał Gunza czy K-Style to napisałem. Lubie pisać poradniki ^^


Śr sie 11, 2010 4:08 pm
Zobacz profil

Dołączył: Śr maja 21, 2008 10:15 am
Posty: 190
Post Re: Nowy w Gunzie? Potrzebujesz nauki technik? To coś dla Ciebie
Winszuję cierpliwości.
Na miejscu kogoś nowego przestraszyłbym się gunza po tym poradniku. Chociaż wbrew pozorom to wszystko nie jest takie trudne.
Tylko.. chciało Ci się każdy trick po kolei nazywać? O_o


Śr sie 11, 2010 11:06 pm
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron